נחנך רחוב חדש בירושלים על שם הרב מניטו

באירוע החניכה נכחו הרב אורי שרקי, עופר ברקוביץ' עו"ד דן אילוז ועוד אישים חשובים. עופר ברקוביץ' ממובילי חניכת הרחוב אמר: "בדומה לעיר ירושלים, משנתו של הרב מוניטו מכילה את כל היפה והחשוב בחיבורים בין הקצוות השונים בעם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 13:52 ד בתמוז התשפ

נחנך רחוב חדש בירושלים על שם הרב מניטו
צילום: דוברות התעוררות

השבוע נחנך לראשונה בירושלים רחוב על שם הרב יהודה לאון אשכנזי, מגדולי רבני צרפת ומחשובי ההוגים היהודים במאה הקודמת. הרב יהודה לאון אשכנזי, הידוע בכינויו מוניטו היה אחד מגדולי הוגי הדעות הרוחנים בציונות הדתית  ובקרב יהודי צרפת בפרט, ומראשי "אסכולת פריז למחשבת ישראל".

ההחלטה יושמה לאחר תמיכתה של סיעת התעוררות בקריאת הרחוב על שם מוניטו בוועדת השמות בשנה שעברה. באירוע נכחו הרב אורי שרקי, הרב יהודה בן ישי, אבשלום קור, חיים רוטנברג עורך כתבי העת ורמי סדן. כמו כן נכחו באירוע חברי סיעת התעוררות שתמכו והובילו את המהלך, עופר ברקוביץ' יו"ר סיעת התעוררות בירושלים ודן אילוז, חבר המועצה מטעם התעוררות.

עו"ד דן אילוז: "הרב יהודה ליאון אשכנזי ראוי להתכבד בזיכרונה של ירושלים. בדומה לעיר, אף משנתו של מניטו הכילה חיבור בין מורכבויות רבות – חיבור בין היהדות של יהודי ארצות האסלאם לזו של הרב קוק, בין יהדות קבלית לזו הרציונלית וחדשנות המחברת בין הלאומיות היהודית לערכים האוניברסלים". 

בנימה אישית הוסיף אילוז: "כפי שסיפרתי בעבר, משפחתי הושפעה רבות ממניטו, השפעה שנוגעת גם לי, בחירתי לחיות בארץ ישראל ולפעול בה למען המדינה ולמען עם ישראל מגיעה מהרב. השפעה זו מתקיימת בקרב רבים מתלמידיו שהגיעו ארצה ובחרו לשרת את עם ישראל בעמדות הנהגה. מן הראוי שהרב יקבל מקום של כבוד וזיכרון–עד בקרב העיר ותושביה. אני מברך ומאושר על חניכת הרחוב החדש על שם הרב".

עופר ברקוביץ': "בדומה לעיר ירושלים, משנתו של הרב מוניטו מכילה את כל היפה והחשוב בחיבורים בין הקצוות השונים בעם היהודי. בין מזרח למערב, בין השכל לרגש, בין עולם הרוח לעולמם החומרי של בני האדם. אין ראוי מהרב מוניטו בקבלת זיכרון נצחי ברחובות בירת העם היהודי. אני מברך את העיר ירושלים בהתחדשות ברחוב החדש ובהליכה לאורו של הרב"